sekali lagi

Assalamualaikum .


*****************

hmm . lumrah hidup macam roda . sekejap di atas , sekejap di bawah . bilaa kita terlalu happy , kadang-2 kita terlalu leka . kita tak sedar bila kita akan menghadapi kejatuhan . me is at the same shoes . aku terlalu happy , bila orang yang aku sayang , ckp 'i love youu' , 'i akan setia dgn u sampai mati' and so on . mungkin aku tak sedar tu semua permainan lelaki . mudah untuk ucap sayang , mudah jugak untuk lepas pergi .

haii tu just muqaddimah je . hari ni aku menulis dgn keadaan kesihatan aku yang kurang memuaskan . badan panas , kepale berat, mata berair.. erghhh sumpah aku tak larat . tapi boleh menulis blog pulak ?? hihi aku ikut prinsip blogger terkenal tuu . alaa FATIN LIYANA . hmm dia kata , menulis mesti dari hati , ikut gerak hati . bukan dgn kemarahan . ehh dah meleweh .

hmm , dah berapa hari dia macam ni . moody , tak nak layan aku lansung . i keep asking to my self . 'apa kau dahhh buat??' alasan dia , dia tak berapa sihat . seriously , confusing ! orang kata sejarah mungkin berulang . duulu masa aku dgn ex-boyf yang first (first love tauu) , dia pun buat macam ni . about a few days dia tak texting , call aku lansung . and yet , alasan dia sama . sakit . aku rasa tak sedap hati sgt . lama-2 dia menjadi-2 pulau kan aku . ape aku dah buat ?? one day aku call dia (mase tu bapak aku baru topapkan RM30 , malam tu jugak habis hihi) aku tanya dia kenapa dan kenapa . dia just jawab tak tahu ???? aku siap merayu lagi . aku rasa bodoh sangat time tu . menagis gila pig punyaa . and last word dia 'okay kita dah takde ape-2' and i was like , hahh ? semudah tu ??

malam tu aku rasa dunia aku macam nak kiamat . kehilangan yang amat sangat . sampai hati dia buat aku mcam tuhh . haihh tak guna , dua hari aku tak lalu makan . tiap-2 malam aku menangis . lama jugak aku macam tu . lebih kurang 6 bulan aku amek untuk pulihkan semangat .

so i am wondering , takkan Aqil nak buat benda yang sama ? dia nak samakan aku dgn pompua-2 yang dia tinggalkan sebelum nie ? sumpah skrg aku rasa down sangat . sampai demam tu yang tak boleh blahhh . semalam tak pegi sekolah . kat sekolah semua orang perasan aku tak happy macam dulu . haihhh ketara sangat ke perubahan aku ?? well aku takde niat nak tunjuk kan , seboleh-2 aku tak nak orang tahu masalah aku . biar aku simpan sorang . sebab orang takkan faham , sayang aku dekat dia macam mana . Tuhan jehh tahu . cuma mungkin aku TERLALU sayang dia . mybe thats why aku jd macam nie . erhhhh .

time-time macam nie lahh dia buat hal . aku perlukan semangat . dah nak exam nii huhu . takkan tak lame lagi aku dah nak single ? (ayat tak nak gebang agii haha) so true klau dia tinggalkan aku , mungkin aku akan speechless .semangat ? kompem down gilaa punya . tapi sape yg dapat pulihkan smgt aku balik ? aku just mampu bentang tikar sejadah , dan meratap pada Yang Maha Esa . hanya Dia pendengar setia . tulahh nyna , time senang kau lupa Tuhan . hmm aku salah .

andai kata lahh , si dia membaca post yang tak seberapa nie , agak-2 ape perasaan dia ? huhu . act aku takde niat nak merayu , melutut . cukuplah setakat dia tahu , yang aku nak hidup dgn dia dalam hubungan yang sah satu hari nanti . tak salah kan kalau kita berdoa Allah panjangkan jodoh kita dengan someone ? aku mmg sayang dia . kenapa dia buat macam nie , entahh . so aku biarkan takdir berjalan sendiri . kutip semangat , insyaallah aku boleh . now , bersedia dgn segala kemungkinan . Ya Allah , aku perlukan kekuatan :') aminn .



Thanks for read :)

No comments:

Post a Comment