Hello 2013


Assalamualaikum penghuni bumi XD

HAPPY NEW YEAR wohooooo !!!! tak kisah laa da 2 haribulan baru aku nak update yang penting aku wish weheheee . and yet , we still have chance to feel 2013 moment ! kaum mayan terlalu obses terhadap ramalan kiamat tersebut . Namun sebagai umat Islam , jangan lahh kita permainkan like ' ohh what the tettttt , mana kiamat ?? takde pun kiamat ?? ' haaaa tak baik tau . jangan kita cabar kuasa Tuhan .just bersyukur sebab Allah bagi kita peluang untuk bertaubat . Insyaallah :) haa izinkan aku ceghita panjang lebar boleh tak ? *bunyi cengkerik* hmm tak pelah aku nak cerita jugak weheee ,

dah lama tak update belog sebab yelahh wanita bekerjaya . busy sangat dgn kerja . hmm kerja dekat booktalk tu penat gila wehh ! ehh lupa nak cakap , aku kerja kat kedai jual stationery and books . namanya BOOKTALK . hhmm pnat gila vavi wehh . toksah cerita laa . masuk 9.30 a.m. balik 9.45 p.m . seriously , takkan aku nak habiskan masa freedom kat kedai buku tu jehh ?? oh no babe , 31 haribulan  ni aku resign . haha takde life dohh . lesen pun aku tak amek lagi . jeles gilaa laa tgk mmber2 bawak kereta . nak cerita pasal kerja tapi nanti dulu lahh .

firstly , nak ungkap balik apa yang aku dah lalui sepanjang 2012 . macam2 aku dapat rasa . kenangan pahit manis . kenangan terakhir sekolah . alhamdulillah sepanjang aku sekolah dekat SMKPG , aku tak pernah ada musuh . mmg la ada orang yang aku menyampah cuma aku tak lahh sampai bermusuh . pendam je laa kan ? org tak start kita jgn start . bersyukur dapat masuk sini . aku dapat macam2 pengalaman adventure . haha nak cerita banyak sangat . then , tahun ni banyak sangat yang aku lalui dgn Muhammad Aqil Razin . 23 March 2012 , depan kedai mamak belakang cs dekat Plaza Seni , dia lamar aku jd kekasih hati dia *ayat tak boleh blah* . and ayat dia time tu aku tak boleh lupa . dia pegang tgn aku then ckp mcm ni "sudi tak u jadi kekasih i , susah senang dgn i ? and cukup tahun nanti jadi bini i . " and aku just mampu senyum je sebab tak pernah ada org lamar aku mcm ni ?? haha okay sebenarnya kitorang dah kenal sejak 2011 , tapi atas sebab2 tertentu , 2012 baru nak declare . then mcm2 aku tempuh dgn dia . dugaan ? toksah ceghita . pernah putus , tapi 2 jam je . lahai kelakar . and yet , we are still together until now :*

tahun ni rasenye tak banyak dugaan dekat sekolah , sebab sejak awal tahun lagi , aku dah start appreciate tahun akhir aku bersekolah . aku tahu nanti aku akan rindu keadaan tersebut . so aku tak cari pasal dengan sesiapa espesially dgn classmates aku and gilrfriend2 aku , Fath , Fisya , Fatia and Erra . kadanga2 aku mcm nak menangis bila kenangkan sekejapnyaa dah nak habis sekolah . bila lagi nak gelak ketawa sama2 , bergurau , mngalan , hmm rindu semua tu . tgk je lahh mcm sekarang , semua busy buat hal masing2 . mostly ramai yang busy kerja . termasuk aku . bilalah nak jumpa lagi ?

then 2013 , hari ni , 2 January 2013 , aku offday . aku tak sanggup lahh kerja situ lama2 . tak tahu kenapa . hmm ada beberapa orang yang aku tak berapa suka sangat . boss nya pun aku tak suka . muka ketat sgt . ckp dgn aku mcm nak mengamuk je . biasalah setiap org buat silap . aku baru berapa hari kot kerja situ . adat laa budak baru bkn dlm masa sehari boleh tahu semua barang letak kat mana . erghhh . then sentiasa sakit kaki . sebab bukan dapat dduk sgt . kdg2 aku dduk pun curi2 . balik rumah jalan mcm orang tempang . seriously kaki sakit sangat , thats why aku nak berhenti cepat2 . dah la kerja 12 jam , gaji tak  sepadan . mak aku cakap tauke dia kedekot ! hahah mmg pun . nak dibandingkan masa aku kerja pizza last year 2011 , penat mmg penat , tapi ada shif . kdg2 satu hari 8 jam , 7 jam , 6 jam . okay lahh kan at least ada life jugak . haha tapi semua tu aku jadikan motivasi untuk diri sendiri . yelahh ni baru kerja part time . nanti bila aku dah mula bekerja tetap , then aku dah masuk dalam dunia sebenar , lagi banyak cabaran . ayah pun cakap , aku muda lagi , takkan sakit2 badan terus tak nak kerja ? betul jugak . then baru aku tahu mcm mana susahnya cari duit . so lepas ni , aku akan belajar menghargai apa yang aku ada .

Azam tahun baru ?? haha tak berubah . KURUS KURUS KURUS . fath sumber inspirasi aku yang utama . sebab dia selalu ejek aku gemok . haha tapi aku jadikan ejekan dia tu sebagai satu cabaran .  kali ni , azam aku mmg kuat . aku dah penat jadi gemok ! haha seluar ketat , seksa je nak pakai .

haha okay lahh jari aku dah menjerit kepenatan . 2013 , i'll make you nice . i hope so .

p/s : bulan depan  aku baru nak amek lesen woiii !



Thanks for read :)

No comments:

Post a Comment